موضوع عملی: نوازندگی تار،(تک نوازی، گروه نوازی، جواب آواز و ساخت قطعاتی در آواز بیات اصفهان، موضوع نظری: بررسی پیوند غزل معاصر و موسیقی ایرانی د. تصنیف بر اساس غزل معاصر
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
- نویسنده علیرضا دانایی
- استاد راهنما محمدعلی درخشانی محمود بالنده
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1387
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
بخش عملی: نوازندگی ساز سنتور (شامل تکنوازی، گروه نوازی، جواب آواز)؛ بخش نظری: ساخت موسیقی بر اساس شعر معاصر (ساخت قطعاتی بر اساس شعر وصل از احمد شاملو)
چکیده ندارد.
15 صفحه اولموضوع عملی: تکنوازی تار در آواز بیات ترک، گروه نوازی در دستگاه نوا؛ موضوع نظری: موسیقی سوگ در ایل بختیاری
چکیده ندارد.
15 صفحه اولنظم پریشان غزل حافظ و مرکب نوازی
ساختار پاشان و نظم پریشان ابیات در برخی غزلهای حافظ، از دیرباز، موضوع پرسش و بحث بوده است. حافظشناسان و حافظپژوهان در این راه، کوشش بسیار کردهاند تا بتوانند این پاشانی را توجیه کنند و برای این عدم انسجام، دلیل و توضیحی بیابند. با نگاهی حتی گذرا به مجموعۀ این تلاشها میتوان برای بعضی از فرضیهها و نظریهها در این زمینه، اعتبار و ارزش بیشتری قائل شد و برخی دیگر را کنار نهاد. ما در این م...
متن کاملمقایسه برخی تکنیک های اجرایی کمانچه و تار در جملات موسیقی دستگاهی، بخش عملی: نوازندگی ساز کمانچه در سه بخش تک نوازی، گروه نوازی و جواب آواز
با توجه به اهمیتِ ساز تار، در موسیقی دستگاهی، بخش قابل اعتنایی از ساختار موسیقی دستگاهی- سازی، زیر تأثیر تکنیک های تارنوازی سامان یافته است. امروزه بسیاری از نوازندگانِ سازهایِ ایرانی، به ردیف های نواخته شده با تار مراجعه می کنند. این امر، کم کم موجب فراموشی و یا کمرنگ شدن شیوه های اجراییِ متفاوتِ سازهای مختلف می شود. در این پایان نامه، شیوه ی نوازندگی حسین خان اسماعیل زاده، از بزرگترین کمانچه نوازا...
15 صفحه اولبررسی نی نوازی در دوره قاجار؛ عنوان بخش عملی: نوازندگی ساز نی در دستگاه شور و آواز کرد بیات
این پایاننامه به «بررسی وضعیت موسیقی و نینوازی در دوره قاجار» میپردازد. موضوع این رساله در بین سالهای (1345-1210ق) عمدتاً دربار تهران واصفهان را دربرمیگیرد. در این رساله باتوجه به بررسیهایی که صورت گرفت نشان میدهد ساز نی یکی از متداولترین سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی است و نوازندگان این ساز به صورت تکنوازی و گاهی به صورت همنوازی فعالیت میکردند و نوازندگان تحت حمایت دربار بودهاند. اکثر ای...
موضوع شناسی غنا در آواز منطبق بر ردیف دستگاه ایرانی ( تطبیق نظریه عدم حرمت ذاتی غنا با محتوای آواز ایرانی )
یکی از مباحث مهم و در عین حال مبهم در علم فقه مسئلهی موسیقی است که براساس تقسیم موسیقی به دو نوع سازی و آوازی، مسالهی حرمت و عدم حرمت خوانندگی ذیل مبحث غنا و موضوع نوازندگی تحت عنوان لهو و لعب مورد نظر قرار می-گیرد. در این پژوهش آنچه مد نظر قرار گرفته است خوانندگی می باشد. در این میان، موضوع شناسی توسط کارشناس (عرف خاص، موسیقیدان) به جهت کشف حکم فقهی از اهمیت وافری برخوردار است. در بحث غنا ما...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده موسیقی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023